REKLAMA

 REKLAMA

Razem budujemy wspólną przyszłość 4

REKLAMA

pracaEL 600x245 beskidlive

''Obejście Węgierskiej Górki'' - przybywa konkretów!

''Obejście Węgierskiej Górki'' - przybywa konkretów!

Trwa ocena ofert, które
wpłynęły w przetargu na budowę drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, czyli tzw. obejścia Węgierskiej Górki. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na styczeń 2019 roku – poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz.
Chodzi o odcinek długości ok. 8,5 km, który ma istotne znaczenie dla transportu w kierunku granicy ze Słowacją. Jego budowa pozwoli zlikwidować wąskie gardło na trasie służącej do przenoszenia międzynarodowego transportu. Obecnie, ruch na tym krótkim odcinku odbywa się przez tereny zabudowane m.in. Milówki i Węgierskiej Górki. Na budowę drogi czekają nie tylko kierowcy, ale i mieszkańcy tych miejscowości. 
Jak poinformował w odpowiedzi na interpelację poseł Małgorzaty Pępek wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz, obecnie trwa ocena ofert, a GDDKiA planuje podpisanie umowy  na styczeń 2019 roku. Wtedy też miałyby się rozpocząć roboty budowlane. W takim scenariuszu droga powinna być gotowa przed końcem 2022 roku. 
To jednak będzie możliwe, jak zaznaczył wiceminister, jeśli nie wpłyną odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. W ostatnim okresie taki prosty scenariusz zdarza się raczej rzadko.  W przetargu na to zadanie GDDKiA otrzymała 7 ofert, z tego tylko jedna zmieściła się w planowanym budżecie. GDDKiA zaplanowała wydać 1,313 mld zł. Najtańsza oferta jest warta 1,181 mld zł, a złożyła ją firma Toto z Włoch. Wykonawca nie ma u nas najlepszej opinii, choćby za sprawą opóźniającego się odcinka S5 Poznań – Wronczyn.  Oferta z drugą ceną należy do konsorcjum Mirbudu, Kobylarni i firmy Interbudmontaż i jest warta 1,378 mld zł. Następne w kolejce jest oferta konsorcjum Salini z ceną 1,440 mld zł (tu również mamy problemy jeśli chodzi o jakość i tempo realizowanych prac – firma została wyrzucona z budowy S8 – obwodnicy Marek, a ostatnio zakwestionowano jakość betonu na budowanej przez tego wykonawcę odcinka autostrady A1 na obwodnicy Częstochowy, czego skutkiem jest konieczność rozbiórki budowanych obiektów. Kolejne oferty złożyli Intercor wraz z chińską firma Stecol (1,493 mld zł), China Railway 14th z Polbudem Pomorze (1,582 mld zł), Porr wraz z firma PeBeKa (1,716 mld zł) i Metrostav (1,794 mld zł).  W ramach kontraktu ma powstać odcinek drogi ekspresowej S1 o długości ok. 8,5 km. Na trasie zaplanowano m.in. dwa tunele budowane metodą górniczą (o długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń). Trzeba także wybudować estakady nad dolinami potoków górskich i drogi dojazdowe.  Planowany odcinek drogi połączy zrealizowane już odcinki: Żywiec – Przybędza z odcinkiem Milówka – Szare.
Źródło: rynekonfrastruktury.pl
 
 

 REKLAMA

Przeczytaj także